Hoppa till huvudinnehåll
Alla samlingarOm Flyttsmart
Att samarbeta med Flyttsmart
Att samarbeta med Flyttsmart

Samarbetet mellan Flyttsmart och mäklare

David Persson avatar
Skrivet av David Persson
Uppdaterad för mer än 2 veckor sedan

Kort om Flyttsmart

Flyttsmart är ett svenskt tech-bolag som förenklar och digitaliserar flyttprocessen. Vi samarbetar med Sveriges ledande mäklarkedjor och leverantörer, och har sedan starten 2019 hjälpt över 120 000 köpare och säljare till en smidig överlämning av sin bostad. Genom vår digitala plattform och personliga flyttkoordinatorer tar vi hand om alla praktiska detaljer kring flytten, från el och bredband till flytthjälp och städning.

Översikt

Vi är er partner för att säkerställa en smidig process från kontraktsskrivning till inflyttning/utflyttning för era kunder. Denna guide förklarar hur vi tillsammans skapar den bästa upplevelsen för både köpare och säljare.

Nyckelfördelar för mäklare

  • Kostnadsfri premiumtjänst som skapar mervärde och stärker er kundrelation.

  • Effektivare arbetsflöde genom att minska administrationen kring kundens flytt.

  • Kvalitetssäkrad service för en trygg och professionell upplevelse för både köpare och säljare.

  • Personliga flyttkoordinatorer som hanterar alla praktiska detaljer åt dina kunder.

  • Ökad kundnöjdhet genom en smidig och stressfri flyttprocess.

Så här funkar det för er kund - steg för steg

Vid kontraktsskrivning

  • Introduktion av Flyttsmart: Berätta kort för både köpare och säljare om Flyttsmart och hur tjänsten förenklar deras flytt och låt dem få informationsblad om samarbetet.

  • Fullmakt för el-administration: Om ni hanterar el-avtal, se till att båda parter signerar fullmakten i samband med kontraktsskrivningen.

  • Automatisk kommunikation: Flyttsmart skickar ut välkomstmejl och SMS till kunden med inloggningsuppgifter efter att ni registrerat försäljningen.

  • Koordinering påbörjas: Från att kund valt att logga in hos Flyttsmart hjälper vi till med den praktiska flyttkoordineringen, och ni kan fokusera på nästa affär.

Köparens resa – steg för steg

  1. Välkomstmeddelande
    Direkt efter inbjudan får köparen ett mejl och SMS med inloggningsuppgifter till sin personliga flyttsida.

  2. Smidig planering på en plats
    På flyttsidan kan köparen hantera allt från elavtal och bredband till adressändring och folkbokföring, utan att behöva kontakta olika leverantörer själv.

  3. Personlig flyttkoordinator
    En dedikerad flyttkoordinator hjälper köparen att planera och genomföra flytten. Kunden kan ställa frågor och få rådgivning när som helst under processen.

  4. Kvalitetssäkrade tjänster
    Köparen får tillgång till noggrant utvalda leverantörer för flytthjälp, städning och andra flyttrelaterade tjänster – alltid med nöjd-kundgaranti.

  5. Färdig för inflyttning
    När allt är klart, kan köparen känna sig trygg med att alla praktiska delar av flytten är hanterade och fokus ligger på att komma på plats i sitt nya hem.

Säljarens resa - steg för steg

Säljaren får samtidigt:

  1. Välkomstmeddelande
    Efter inbjudan får säljaren ett mejl och SMS med inloggningsuppgifter till sin personliga flyttsida, där allt samlas på ett ställe.

  2. Stöd för uppsägningar
    Flyttsmart hjälper säljaren att säga upp befintliga avtal som el, bredband och andra tjänster i tid för utflyttning.

  3. Smidig utflyttning och överlämning
    Med stöd från en personlig flyttkoordinator kan säljaren enkelt planera och genomföra sin utflyttning och överlämning till köparen.

  4. Hjälp med flyttstädning
    Flyttsmart bokar kvalitetssäkrad flyttstädning enligt överenskommelse, med garanti att städningen uppfyller köparens krav.

  5. Ny adress, ny start
    Vi ser till att säljarens adressändring och nya avtal för den kommande bostaden är på plats, så att allt är redo för nästa steg i livet.

Kommunikation och support

För mäklare

  • Dedikerad support för mäklare via telefon och mejl

  • Regelbundna uppdateringar om kundens flyttprocess

  • Proaktiv hantering av eventuella utmaningar, vi tar ansvar hela vägen

För kunder

  • Välkomstmeddelande skickas automatiskt

  • Personlig flyttkoordinator tillgänglig vardagar 8:00-17:00

  • Support via telefon (08-12 00 88 22) chat och mejl hej@flyttsmart.se

Kvalitetssäkring och garantier

  • Nöjd-kundgaranti på alla tjänster

  • Noga utvalda samarbetspartners

  • Kontinuerlig kvalitetsuppföljning

  • Transparent prissättning utan dolda avgifter

Viktigt att komma ihåg

  • Tjänsten är kostnadsfri för både köpare och säljare

  • Ju tidigare kunderna startar sin planering, desto smidigare blir flytten.

  • Flyttsmart tar hand om praktisk koordinering

  • Fokus på att skapa en stressfri process för alla parter

Tips för optimal kundupplevelse

1. Presentera Flyttsmart som en premiumtjänst som ingår

2. Betona att tjänsten är kostnadsfri och exklusiv

3. Förklara att både köpare och säljare får personlig support

4. Påminn om att boka tidigt ger bäst resultat

Vanliga frågor från kunder

"Vad kostar tjänsten?"

Som mäklare erbjuder du dina kunder en exklusiv, kostnadsfri tjänst som gör flytten enklare och stressfri – Flyttsmart ingår automatiskt när de köper eller säljer bostad genom er.

"Hur kan det vara gratis? Blir det inte dyrare med mellanhand?"

Flyttsmart får ersättning från våra samarbetspartners, inte från kund. Genom våra stora volymer och långsiktiga partnerskap kan vi förhandla fram konkurrenskraftiga priser som ofta är bättre än vad kund kan få på egen hand. Vi kvalitetssäkrar även alla leverantörer och ger en nöjd-kundgaranti på samtliga tjänster

"Måste jag använda tjänsten?"

Tjänsten är helt frivillig men rekommenderas för en smidigare flyttprocess.

"Vad händer efter inbjudan?"

Kunden får ett välkomstmejl och SMS med inloggningsinformation till sin personliga flyttsida.

Kontaktinformation

  • Kundsupport: 08-12 00 88 22

  • E-post: hej@flyttsmart.se (Du kan maila din koordinator direkt)

  • Du når alltid vår VD och grundare Sebastian Nielsen direkt om det skulle vara något akut som dyker upp. sebastian@flyttsmart.se 0722 25 86 638

Fick du svar på din fråga?